Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

3 oktober 2012

Taktilt lärande

Under Bokmässan i Göteborg fick jag möjlighet att visa upp mina bokstavskuddar i min mans monter.
Helt oväntat fick jag ett fantastiskt positivt gensvar från bibliotek och förskolor som gärna ville ha hela kudd-alfabet att använda för taktil undervisning (man utnyttjar beröringssinnet för inlärning).
Bokstäver, läsning, litteratur och språk är något som alltid legat mig mycket varmt om hjärtat. Att ha utvecklat en produkt som kan hjälpa barn att på ett roligt och annorlunda sätt få ta del av den underbara värld som bokstavs- och ordförståelse öppnar känns mycket gott i själen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar