Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

8 oktober 2012

Paketkalender

Nu ligger årets paket-set till paketkalendrar uppe i webshopen. Känns tidigt när det bara är oktober men förra året la jag istället upp dem försent och fick akut-skicka till flera kunder för att paketen skulle hinna fram innan 1/12.
Har försökt variera presenterna lite från förra året men det är ett väldigt pillande att hitta meningsfulla, små gåvor till rätt pris. Vill inte bara fylla de där 24 hålen med billigt skräp så några bra saker får alltså hänga med från förra året.
Själv tycker jag väldigt mycket om att ge barnen en paketkalender. En liten överraskning varje dag som man i lugn och ro kan titta på, leka med, smaka på eller vad det nu kan vara.
På julafton blir det lätt ett paketberg som barnen, trötta av firande och exaltering, ska ta sig igenom. Jag känner aldrig att jag riktigt hänger med på vem som gav vad till vem och jag är rädd att barnen inte lär sig att vara tacksamma över att någon tagit sig tiden att faktiskt tänka ut något fint för dem.
Troligtvis växer de upp till hyfsat trevliga personer trots detta men i år ser jag i alla fall till att jag har 24 naturliga tillfällen att påpeka att "tack" är ett bra ord att använda lite då och då;-)

Kram på er!

http://kuckilura.shop.textalk.se/http-kuckilurashoptextalksepaket-till-paketkalender-set-om-24-el

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar