Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

14 mars 2011

Vårklänning 2

Nu är den specialbeställda vårklänningen också klar. Istället för puffig raglanärm blev det rundat ok och ärmlöst. Halsringningen är stor nog att kunna dra över huvudet och ärmhålen är vida nog så man kan ha en tröja under. Nu håller jag bara tummarna att den 7-åriga kunden blir nöjd också :-)

Det är förövrigt tur att jag jobbar hemifrån och har möjlighet att förlägga min arbetstid lite när som helst på dygnet. Jag är sjukskriven på 50% vilket betyder att jag borde kunna jobba 4 timmar i sträck (säger farbror doktorn). Ha ha ha, säger jag bara. Som det ser ut nu sitter jag max 10 minuter vid symaskinen innan jag måste resa mig och göra något annat. Likadant är det om jag står och klipper eller nålar vid ritbordet. Axlarna och nacken värker direkt.
Det är så fruktansvärt frustrerande att kroppen inte klarar av att göra det jag vill. Har ju 1000 idéer i huvudet som bara längtar efter att få komma ut och så kan jag bara jobba typ 2,5 timmar på ett helt dygn. Jag hinner ju INGENTING. Aaaaarrggghhhhhhh!!!

Men förövrigt är allt toppen;-)
KRAM!

2 kommentarer: