Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

15 mars 2011

Finn fem fel

Glad i hågen satte jag idag igång med en ärmlös klänning i trikå.
Såg fram emot att få till snygga kantband med hjälp av min CoverPro och tillhörande kantbands-vikare. Jag har haft den här maskinen i över ett år och fortfarande inte lyckats med detta konststycke. Sömmen blir sned, kantbandet drar sig, den hoppar över stygn mm. men idag kände jag att jag skulle ge den en ny chans.
Efter sisådär 10 försök med olika inställningar och tyger var jag så irriterad att maskinen var på väg ut genom förnstret. Det går inte! Jag fattar inte vad jag gör för fel! Jag blir tokig!
Sydde ihop eländet så gott det gick och lyckades avsluta med en fåll som drog sig. Äldsta dottern bedyrade att hon tyckte den var "jättefin fastän den var sned" så hon får använda den som nattlinne har jag lovat.
Måste ta reda på om det finns någon kurs jag kan gå. Så här kan jag ju inte ha det...
Hoppas ni andra haft en mer framgångsrik dag :-)
Kram!

1 kommentar:

  1. Jag har förstått det som att det kan vara väldigt lurigt att få till det där.. Thea som har bloggen Blomma åker vagn har lagt upp en beskrivning på hur man gör: http://kokalal.blogspot.com/2009/12/att-anvanda-bandkantare-till-janome.html
    och även Gekko har många tips då det gäller coverpro: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/search/label/Tips%20CoverPro

    Jag hoppas att du hittar nåt som får dig att vilja behålla maskinen inomhus istället för att kasta ut den genom fönstret! (Men om du väljer att kasta ut den, så meddela mig så att jag hinner fånga den, ok? Jag önskar mig verkligen en sån där *ler*)

    SvaraRadera