Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

24 november 2010

Trolldeg och lussekatter

Idag hade minstingen M pysslat med saltdeg på dagis. Inspirerad av detta rörde jag ihop en egen trolldeg här hemma och så gjorde barnen och jag ett litet julbak.

Detta recept använder jag:
4 dl mjöl
3 dl salt
2 msk alun
3 msk olja
4 dl kokande vatten

Pepparkaksgubbar och grisar och så lussekatter förståss. På http://www.skapligtenkelt.se/ kan man få hur många idéer som helst. Jag lånade en och gjorde en ljusstake av min lussekatt. Nu ska de torka och sen ska vi måla och lacka så de blir riktigt tjusiga.

Gjorde min första vetevärmare idag också. En "hjärtevärmare" i återanvänt, handvävt linnetyg. Fyllt med ekologiskt odlat bovete. Lagom stor för ett litet fruset barn att ta med till sängen eller att lägga på magen när man behöver lugnas lite för natten. De blir perfekta att ta med på julmarknaden :-)
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar