Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

23 november 2010

tripp trapp trull


En bild på de tre olika färg-varianter jag har sytt upp mysklänningen i. Den med svarta ärmar och halsringning tycker jag själv blev riktigt tuff. Det lila är också snyggt men stuvbiten jag använde var en viscose-jersey och det materialet gillade jag inte att sy i. Det bara drog sig så jag är inte helt nöjd med resultatet :(

Nu ska jag försöka klura ut hur jag ska kunna göra små stjärnor i fleecetyg efter en mall som är tänkt för att vika pappers-stjärnor. Det blir nog kul...

Kör försiktigt om ni är ute i snöstormen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar