Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

28 september 2010

Barbapapa


Förvaringskorgar i plastat material har jag gjort förut men den här gången blev det en variant som passar bäst i barn- eller badrum. Barbapapa med familj pryder detta tyg och mina tjejer ville genast packa sina fulla med diverse leksaker och pyssel. Sydde den minsta varianten till dom och tänkte deras pennor och kritor skulle passa i men det var tydligen roligare att ösa ner pärlor, barbie-kläder mm. Får väl sy fler ;-)

Valde att sätta en öljett i kanten på den här eftersom det kan vara praktiskt att hänga upp förvaringen över tex. badkaret.

Nu är det hög tid att gå igenom ställningen med demo-plagg inför kommande visningar. Några resår som behöver justeras, lite knappar som fattas och någon fåll som inte blivit gjord...
Det blir dagens jobb.

En skön hösttisdag önskar jag er alla :-D

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar