Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

27 september 2010

Och så något till mammorna...

Äntligen. Efter en helg helt vigd åt bokmässan och min mans företag, fick jag idag chansen att sy klart mamma-klänningen. Den blev precis som jag tänkt mig och jag blev så glad :-) Lite vardags-tuff till leggings, tröja och kängor och fest-snygg med strumpbyxa, höga klackar och smycken. Tyget är i 100 % bomull med lite grövre känsla. Trycket känns 60-tal och har en stentvättad look. Nu skulle jag vilja sy modellen i en massa olika färgkombinationer för jag har en känsla av att jag kommer att bo i den jag sytt till mig själv. Lite tråkigt i längden kanske...
Lägger upp den i webshopen under dagen om jag hinner.
KRAM!

2 kommentarer:

  1. Jag fullkomligt älskar den. Sy den i fler varianter, tror den kommer bli en hit!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar den:-) Det är fler varianter på gång....

    SvaraRadera