Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

29 juni 2010

Smock

4 par sommarbyxor för FreshMilk klara idag. Har lärt mig något nytt dessutom. Att sy smock. Har liksom aldrig varit aktuellt att prova men nu gjorde jag avslutningen på byxbenen med smockrynkning. Det blev jättefint. Som en liten volang med mjuk resår.
TIPS: När man sytt sömmarna med resårtråd drar dom ihop sig snabbt och lätt om man håller strykjärnets ånga över plagget en kort stund.
Nu har jag bara scrappbooking tags till byxorna kvar att göra innan läggdags. Tur man inte är överambitiös;-)
/ KRAM
Spot the Flower sommarbyxa i stl. 3-6 månader, 6-9 månader och 9-12 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar