Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

28 juni 2010

Ordning och reda

Vi har något vi kallar skräphörnan i vår trädgård. Antagligen ett ganska vanligt förekommande fenomen. Där samlas grenar, ogräs-rens, gräsklipp, nedfallna äpplen, rabarber-blad, bortgrävd mossa, nedklippta perenner och en halv miljard sniglar. En ständigt växande oreda som hotar att ta över och förgöra den del av trädgården som faktiskt inte var avsedd att ingå i detta skräphörn.
För tredje året i rad stod vi där och suckade. "Vi måste verkligen göra något åt det här". Jajemensan.....

Bakom varje genomröjd trädgård står en envis kvinna (med värk i ryggen och blåsor i händerna)

Idag har jag byggt en kompostbänk med två fack. Själv. Av bräder som blev över efter förra årets altanbygge. Det blev snett och kanske inte så snyggt men vi har en kompost. Betydligt mycket trevligare än en HÖG.

Röjde givetvis först. Hyrde släpkärra och körde iväg allt gammalt, förmultnat, ruttnat till sopstationen. Grävde, krattade och planade ut.

Nu står den där. Min egen kompostbänk. Sa jag att jag gjorde den själv?!

/KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar