Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

10 juni 2010

Pilleri i absurdum

Vad är lagom?
Hur mycket kan man hålla på och pilla med något innan det är färdigt? Kan man rent av pilla ihjäl saker man inte lägger ifrån sig i tid?
Jag är perfektionist och pillerist. En gen jag ärvt från min mor (hon har själv medgivit detta). Jag blir ALDRIG nöjd. Det finns ALLTID någon liten söm jag kan sprätta upp och räta ut, någon knapp som behöver fästas lite extra, två sömmar som inte möter varandra exakt på millimetern osv... i absurdum!
Så färdigsydda plagg är inte färdigsydda. Dom bara "vilar". Tills den som beställt plagget i fråga sliter det ur händerna på mig.
- Men jag ska bara kolla.... är det sista mina kunder hör mig säga innan dom äntligen får med sig sitt köp, märkt med en nygjord (givetvis inte riktigt helt perfekt), hemmagjord pappers-tag.

/ KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar