Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

7 juni 2010

Konsten att ta det lite som det kommer...

E vaknade med hosta och ont i halsen. Då blir det inget dagis...
Jag är glad att jag inte behöver ringa någon sur chef klockan 8 på morgonen och förklara att jag måste vabba men å andra sidan hade jag ju ca 100 projekt inplanerade idag. Stressen väller upp i halsen. Hur ska jag hinna nu då? Kan hon titta på TV hela dan kanske? Nej så klart inte. SÅÅÅ sjuk är hon inte! Jag röjer snabbt rent på hennes lilla ritbord bredvid mitt sybord. Medans jag klipper och syr sitter hon där och ritar. Teckningar till dagiskompisarna som givetvis är mycket roligare än jobbande mamman.
Sen får E bestämma lunch. Nudelsoppa känns bra i en ond hals. Vi får åka och handla. Ganska trevligt faktiskt. Bara vi två.
Snart är det dags att hämta lillasyster A från dagis. Då är det slut på lugnet men å andra sidan har E någon att leka med och jag behöver inte ha riktigt så dåligt samvete över mina 100 projekt som jag försöker smyg-fixa med när hon inte ser. Konsten är att ta det lite som det kommer sånna här dagar (och med barn på dagis blir det OFTA så här). Det blir liksom trevligare då. För alla!
/ KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar