Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

13 juni 2010

Ballongkjol till svärmor

En ballongkjol. Det är allt min kära svärmor önskar sig.
Jag kan sy henne vad som hellst men det hon vill ha är en ballongkjol.
Hon har önskat sig det i flera år nu och fortfarande har jag inte lyckats få tummen ur. Jag skäms! Hon ställer upp som få, passar våra barn, bjuder oss på mat, lånar ut sommarstugan, skämmer bort oss med presenter, slår knut på sig själv och vet inte hur väl hon vill. Trots detta, och som sagt var, jag SKÄMS, har det fortfarand inte blivit någon ballongkjol. Jag har gjort framsteg dock. Jag har hittat ett mönster och samma eftermiddag som jag berättade detta för svärmor kom hon ångandes med nyinköpt tyg, foder, dragkedja och tråd. Hon sken som en sol när jag tog fram måttbandet och mätte midja och stuss. Nu äntligen skulle hon få sin hett efterlängtade, älskade ballongkjol...
Hmmmm, det var tre veckor sen. Jag har haft mycket att göra. Tyget ligger kvar i påsen jag fick det i. Men jag har lyckats ringa in problemet. Det som hänger som en kvarnsten runt halsen och som får mig att känna att jag aldrig, ALDRIG vill sy den där kjolen är inget mindre än prestationsångest! Där har ni det! Jag har sån prestationsångest att jag inte ens kan klippa till tyget.
Det här måste nämligen bli perfekt. Och då menar jag inte så där vanligt perfektionist-perfekt som allt annat jag syr måste bli utan här talar vi tipp-topp-helt oklanderligt-inte ett snett stygn-superduper-perfekt! Jag går i cirklar kring tygpåsen. Så länge jag har dessa orimliga krav på mig själv lär det inte bli någon ballongkjol till svärmor och ju längre tid hon får vänta desto mer ångest får jag. Varför berättade jag att jag hade hittat ett mönster? VARFÖR?
Kära svärmor, om du läser detta. Jag vill inget hellre än att sy dig en ballongkjol. Jag vill sy dig 500 ballongkjolar! Men du är värd så otroligt mycket mer. Ingen kjol i världen är fin nog för dig. Det är det som gör det så svårt. Du ska ju ha det allra finaste mest perfekta ballongkjolen i världen och jag är rädd att jag inte kan ge dig det...
Men jag lovar att försöka. Jag lovar att samla mod och verkligen försöka, men då måste du lova mig en sak. Lova att inte titta på sömmarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar