Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

13 mars 2013

Origami påskhare

Det började bra med nyinköpt, vackert papper. Skar till i rätt storlek och började följa origami-instruktionerna. De första ca 400 vikningarna gick strålande sen slutade pappret, som visade sig vara i tjockaste laget, att samarbeta. Instruktionerna gick inte längre att följa och min figur såg absolut inte ut som på bilden jag hade framför mig. Jag började om, nu lite stressad eftersom jag skulle bli klar innan hämtning av barn. Vik, vik, vik upp, vik åt sidan... Aaaaaarrghhh! Jäkla hare!
Såg ju så himla enkelt ut och den lilla påskharen skulle ju bli en sådan söt överraskning till tjejerna. Slutade med ett hopknövlat papper och ett löfte till mig själv att fortsätta försöka i morgon, eller kanske i övermorgon, när jag lugnat ner mig.
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar