Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

9 januari 2013

2013

Ett nytt år och ett "nytt" Kuckilura. För att växa och utvecklas måste man omvärdera och våga prova nya vägar. Det är precis det jag tänker göra det här året.
I helgen som gick satt jag i Lantmännen Doggys monter på mässan MyGog i Göteborg. Där ansiktsmålade jag sammanlagt över 120 barn och jag hade jättekul hela tiden. Glada, roliga barn och nöjda, trevliga föräldrar. Vad mer kan man önska av ett jobb?
Det är tredje företagseventet jag deltar i med ansiktsmålning och efter både det och diverse kalas-målningar känner jag att det här vill jag ha mer av.

Förra året drog jag ju dessutom igång med pysselaktiviteter för både stora och små. Ännu ett härligt sätt att få utöva min kreativitet genom att hjälpa till på barnkalas och fixa underhållning på kompisträffar och fester.
Detta kommer jag givetvis också att fortsätta med.

Sen har vi sömnaden. Det var ju så det började för snart 4 år sedan. Jag designade barnkläder, sydde och hade visningar. Kände dock aldrig att jag hade nog med tid för att hinna sy så mycket att företaget skulle utvecklas. Då blev det istället mer inredningsdetaljer som resulterade i bokstavskuddar. En produkt som blev långt mer populär än jag hade vågat hoppas på. Och specialbeställningar, många, utmanande och kul.

Summa summarum behåller jag godbitarna och blickar framåt. Ska bli spännande att se hur 2013 utvecklas och välkomna in i min hårt rensade och uppdaterade webbutik för att köpa bokstavskuddar, boka ansiktsmålning och pysselevent eller göra en specialbeställning av barnkläder, inredningsdetaljer och annat kul.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar