Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

5 juni 2012

Sommarklänning




Ska sy sommarklänningar till mina tre döttrar. Hittade ett mönster som jag justerade för att det skulle bli precis så som jag tänkte mig klänningarna inne i huvudet. Hur svårt kan det vara? Halsringningen blev för tajt, ärmhålen blev för vida och resårspetsen nederst vred sig utåt...
Det vara bara att sprätta. Förlängde sprundet i nacken, tog in klänningen över bröstet men bestämde att en utåtvriden spetskant är minst lika snyggt som en som pekar neråt. Sen blev den för kort för äldsta dottern men mellantösen tyckte den var perfekt. Kanske väntar någon dag med att sy de andra två...
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar