Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

12 oktober 2011

Skelett till Halloween

Stora tjejerna har fått lov att bjuda in till Halloween-maskerad. E ska vara häxa och hennes klänning är inköpt och hänger klar i garderoben. A vill absolut vara skelett och jag har förgäves försökt hitta en skelett-dräkt i hennes storlek. Idag bestämde jag mig för att sluta leta och fixa en dräkt själv istället. Tog en väl använd, svart tröja och plockade fram vit textilfärg och pensel. Printade ut en bild på ett skelett jag hittade på nätet för att ha något att gå efter. Sen var det bara att sätta igång...

Det var jättekul även om själva skelett-delarna blev mer grå än vita på det svarta underlaget. Nu måste jag hitta ett par svarta tights också så jag kan göra ben till A.

Ha en skön höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar