Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

27 oktober 2011

Julstrumpa Karamell

Idag blev första julstrumpan klar. En klart flickig variant i vitt och rosa. Hade själv älskat att ha en sån här men övriga familjen tycker att julen ska vara röd, vit och möjligtvis lite grön, inget annat. Jag får väl göra andra lyckliga med den här karamellen i stället.

Modellen är samma som jag sydde förra året; en rejäl och rymlig strumpa där det får plats många, trevliga julklappar. Sen har jag lekt lite med applikationer, ullspetsar och satinband för att få fram den där riktigt ljuva prinsess-känslan blandat med lantlig romantik.

I morgon blir det en helt annan strumpa. Har gått från ytterlighet till ytterlighet men mer om det i morgon.

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar