Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

4 april 2011

Tårtor

Kan ju inte lägga upp bilder på bokstavskuddar varje dag så jag kom på att jag skulle visa några tårtor jag har gjort i stället. Har gjort många fler genom åren men av någon anledning har jag inte tänkt på att fotografera dem. Nalletårtan fick min äldsta dotter på sin 1-års dag. Den är täckt med färgad smörkräm, spritsad så den ska se "lurvig" ut. Grodtårtan fick yngsta dottern på sin 1-års dag. Mest för att jag tyckte det var så kul att göra en annorlunda marsipanfigur... Bröllopstårtan beställde en vän till mig och det var lite i svåraste laget. Inte själva tårtan kanske men garneringen och att göra den färdig samtidigt som jag själv skulle göra mig i ordning för att närvara på själva bröllopet. Sen var det rymd-monstret då. Inte den snyggaste tårtan kanske men den smakade bra och det är ju också viktigt. Jag älskar att göra tårtor men familjen packar in sig i bilen och flyr så fort jag plockar fram marsipan och kavel. De tycker att jag blir lite stressad och otrevlig när jag tar köket i besittning för ett nytt mästerverk. Jag hävdar bestämt att det bara är misstolkad koncentration och kanske en gnutta för mycket tidsoptimism;-) Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar