Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

12 april 2011

Påskkärring och Rockabilly

En rolig dag i syrummet! Först fick jag sytt ett förkläde och ett huckle som en liten påskkärring i Forshaga ska ha. Sen har jag ritat mönster och sytt prototypen till en pytteliten Rockabilly-klänning. Halterneck, smock i ryggen och klockad kjol. Provmodellen sitter i alla fint på Nalle:-) Hoppas den färdiga klänningen passar fint på lilla tösen som ska ha den också.

Ytterligare två bokstavskuddar ivägskickade och sista knapparna isydda på en byxdress som förhoppningsvis får träffa sin nya ägarinna senare i veckan. Känner mig härligt produktiv!
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar