Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

20 april 2011

Ballongbyxor



Jag hann klart 3/4-ballongbyxorna idag eftersom jag sköt lite annat på framtiden. Ibland vill man bara göra ROLIGA saker (men nu får jag stressa lite med allt det andra). På bilderna ser byxorna långa ut men det är för att jag sydde upp dem i stl. 128 och dotterna har bara 116/122 på byxor i vanliga fall.

Hur som helst, samma kornblå bomullstyg som i pojkbyxorna. Upptill en bred, randig mudd, nertill en tunn, prickig manchett som håller in vidden och så en liten blom-applikation. Jag älskar den här modellen och det är därför den ständigt återkommer i olika tappningar. Full rörelsefrihet, ursöta på både stora och små flickor och passar till både vardag och fest. Bättre kan det knappast bli!

Måste se till att få tid att uppdatera webshopen med mina nya alster över påsk-helgen ...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar