Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

2 mars 2011

Nya vägar

Ja då har jag börjat jobba igen så smått. Passade på att lämna in maskinerna på service eftersom jag ändå inte kunde använda dem (och har ännu inte fått tillbaka dem) så det blir mönster och tillskärning och lite annat plock. Att stå vid mitt mönsterbord går jättebra i ca 5 minuter.... det är så himla frustrerande!
Hur som helst har den här eländiga perioden fått mig att ta upp gamla funderingar kring att leja ut själva syarbetet. Som egen företagare är det jättesvårt att jobba lagom mycket varje dag. Vissa dagar är det väldigt lugnt, andra dagar strömmar det in jobb och då gäller det att passa på. Jag kommer ju aldrig att sluta sy men kanske ska jag fokusera på design och försäljning...
Hmmmmm, det är mycket att fundera på men det är ju så man utvecklas och breddar sina vyer :-)
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar