Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

11 januari 2011

Trollspön

I morgon fyller E 6 år. En stor dag både för henne och för mig. Hon längtar sååååå efter att få börja skolan till hösten. Min lilla, stora tjej! Till helgen har hon bjudit in 10 vänner på prinsesskalas och idag började vi förbereda med lite pyssel. Alla gästerna ska få ett egentillverkat trollspö. Vi tog blompinnar, kraftigt papper i olika färger, gran-glitter, en stjärnmall, tejp och klister. Resultatet blev så här:



Vi tejpade fast blompinnen i mitten på en av stjärnorna, spred ut klister runt pinnen, fäste glittret bredvid pinnen och limmade på ytterligare en stjärna i annan färg. I morgon ska vi dekorera pappersstjärnorna med glitter i olika färger. E var mycket nöjd!

Lägger upp en närbild på gardinen jag skrev om igår också.



Känns vårigt och fräscht i köket nu kan jag lova.
Nu ska jag tillverka en skattkista av en kartong och en rulle folie. Återkommer med bild på resultatet i morgon.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar