Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

10 januari 2011

Gardiner

Fortsätter på temat "nyttosömnad". Idag blev det gardiner till köket. Tyget köpte jag på IKEA för två år sedan och sen blev det bara liggandes. Använde en liten del till en klänning i somras men det räckte ändå bra till gardin. Förlängde upptill med vit lakansväv vilket visade sig helt onödigt i slutänden. Kappan blev för lång. Kanske syr jag av den om jag får en stund över senare i veckan. Det är så himla trist att göra om saker...
I nederkanten sydde jag fast ett grönt blom-band från Panduro. En lite kul detalj som barnen uppskattade. Vet ärligt talat inte om blommorna tål att tvättas i maskin men den dagen den sorgen. Kanske blir det nya gardiner igen;-)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar