Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

8 november 2010

Randiga mysklänningar

Helgen blev lyckad på många sätt. Bland annat lyckades jag rita ett nytt mönster som blev riktigt bra. En mjuk klänning att ha på dagis. Började med döttrarnas storlekar, 80, 116 och 122, så jag kunde prova ordentligt så nu blir det lättare att rita mellanstorlekarna. Dessutom gav jag mig på att sy med min CoverPro. Har inte varit överens med den maskinen men fick jättebra tips från en annan sömmerska, Frost design, och helt plötsligt blev det som jag ville:-) LYCKA!! E ville absolut inviga sin nya dagisklänning genast.
Tyvärr tog det lila tyget slut och den kombinationen tyckte jag blev väldigt lyckad. Kanske får ge mig av till tygbutiken igen.... Annars får ärmarna bli i annan färg. Kan ju bli snyggt det med:-)
Ha en riktigt bra vecka, KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hej, har inte kikat in här tidigare, sååå fina kläder du syr!

    Du frågade på min blogg om damtrosorna jag sytt. Eller, damer och damer. För oss som närmar oss 30 iaf... I senaste ottobre var det ett hipstermönster upp till stl 140. Jag har förstorat det.

    SvaraRadera
  2. TACK! Vad glad jag blir :-)

    Har missat att det kommit ett nytt nummer. Måste jag givetvis inhandla. Undrar om det går att förstora mönstret så mycket som jag behöver? ha ha ha

    SvaraRadera