Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

7 oktober 2010

Tyllkjol och julklänning



Ja så här blev den. Årets julklänning från Kuckilura. Valde att gå loss ordentligt med fantasin och blandade smock, puffärmar, ballongkjol, muddärmar, resårringning och dekorationer i en enda skapelse.
Bilden jag hade i huvudet innan jag började såg helt annorlunda ut men så är det nästan alltid :-)
A fick prova klänningen i går kväll ihop med tights i "ärmtyget" och hon var mycket nöjd med resultatet; "Å vad lång den är, och vilka mjuka armar".
Besvikelsen blev dock stor när hon insåg att hon inte fick ha den på dagis idag...

Sen har jag fallit för grupptrycket och gjort en riktigt rosa, prinsessig tyllkjol också. Först en underkjol i krinklad taft och sen två lager brudtyll, det yttersta med volang. Linning i taft med resår. Ganska enkelt men jag är lite för otålig när jag ska sy i sånna där slirviga konst-material. Gillar bomull bättre!
Tjejerna stod och tittade storögt på den när den var färdig. " Är det en riktig kalaskjol mamma?" frågade A till slut och det kan man väl säga att det är. Kanske lite opraktisk när man ska ut i sandlådan, eller?

Julklänningen och kjolen finns i storlek från 68 upp till 128. Pris: 289:- / 198:- Tights till klänningen: 149:-
Jag kommer att ha med dom ut på mina visningar och blir det några över så lägger jag upp dom i webshopen. Vill du beställa redan nu går det bra att kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se
Först till kvarn ;-)
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar