Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

29 oktober 2010

Tumhål, liten syskola


Fick en beställning på en fleecejacka till barn och en önskan om att få tumhål nertill på ärmarna. Något jag aldrig gjort förut men det är ju en jättebra idé! Mätte av ärmen till mitt på handen. Klippte ett sprund på 3 centimeter och kantade med snedremsa. Sen kantade jag hela ärmslutet med snedremsa innan jag tillslut sydde ihop ärmsömmen. Blev riktigt bra. Nu återstår bara att se om den lilla kunden blir nöjd ;-)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar