Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

20 september 2010

Vi ska sy och vi ska sticka...



Min systerdotter döptes i går och eftersom jag blivit ombedd att vara fadder för den lilla ville jag ge henne en extra genomtänkt present. Jag hittade en obehandlad (och omonterad) barnstol i en möbelbutik och började med att måla den vit. Det krävdes tre lager färg för att det skulle bli bra så jag är glad att jag började i tid.
Sen hittade jag bilder på askungens möss i en av flickornas målarböcker och tyckte det var så himla passande när jag tänkte på deras sång; vi ska sy och vi ska sticka... till den stora gala-kvällen så ska vi sy modellen...
Det är ju det jag gör, syr alltså :-)
Sen var det bara att försöka rita av de små mössen och färglägga dom med hobbyfärg. Lite pilligt kan jag lova! Tog hjälp av bokstavs-schabloner när jag skrev namnet (tur man har en hel kista full av pysselgrejer) Två lager lack över alltihop och så monterade jag ihop alla delarna. En gåva och ett minne hon kan ha glädje av i många år hoppas jag.
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar