Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

27 juli 2010

Kofta i pausen

Då var jobbet med höstkollektionen i full gång. Hur kan jag lyckas glömma hur otroligt mycket arbete och tid man måste lägga ner för att få allt att stämma? Jag behöver en vecka sa jag glatt till mannen. EN VECKA!!! Hur tänkte jag??? Har lagt två hela dagar på att bara få provplaggen hyfsat klara. Nu har jag ca 30 plagg att sy upp för försäljning också...
Blev så stressad när jag insåg detta att jag satte mig och sydde en kofta till E. Behövde en paus och bara göra något för skoj skull. Hade kvar vit trikå från tightsen jag sydde för vårkollektionen. Passade perfekt för en finkofta att ha till klänning. Gjorde ingen knäppning utan kantade halsringningen med ett satin-band som även fungerar som knyte fram. Lite utsvängd modell med puffig ärm. På det hela blev den helt ok (perfektionisten inom mig har 100 saker att anmärka på...).
Nu blir det kaffe i solen och sen tillbaka in i sy-rummet. Yipeee!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar