Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

13 juli 2010

Gekås i Ullared

Storm, åska och ösregn. Då åker vi till Ullared. Kära gamla Gekås. Här har man dragits runt som barn och här drar jag själv runt mina egna barn. Fortfarande kan man fynda till oslagbara priser; fleecefodrade regnställ, kalasbyxor, badleksaker och bilvax. Efter en klänning, två nattlinnen och flamingostrumpor till pappa hägrade dock lekplatsen utanför för mina två äldsta tjejer och iklädda regnställ tog som sig glatt an rutschkana och gungor tillsammans med pappa. Jag och lilla M strosade vidare inne i varuhuset och fyllde på med en rosa gratängform, liten cykelkorg till E som ju lärt sig cykla, söt pyjamas till mig själv och lite annat smått och gott. Halvtid och sidbyte. Pappa inne på varuhuset, mamma på lekplatsen med E och A som nu tröttnat och vill åka hem och M som sussar sött i vagnen. Take away kaffe till oss vuxna och Slush i regnbågens alla färger till stor-tjejerna. Alla glada och nöjda igen. Sen bar det av hem igen. Bara ett kort banan-stop när vrålhungriga M slog upp ögonen utanför Varberg och insåg att hon blivit snuvad på sitt mellanmål. I morgon har dom lovat sol. Det håller vi tummarna för!
KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar