Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

21 juni 2010

Sommarlov

I morgon går barnen sista dagen på dagis för den här terminen. Det är sommarlov!
Jag minns hur härligt det var när skolan var slut, man sjöng "Den blomstertid nu kommer" och sprang ut i det härliga solskenet med 10 veckors underbart lov framför sig. Det var tider det...
Hur lägger man upp sin ledighet som egen företagare? Å ena sidan vill jag bara ställa symaskinen på hyllan och dra fram badenbaden-stolen på altanen. Å andra sidan vill jag JÄTTEGÄRNA sätta igång med höstens kollektion. Mönster ska ritas, tyg och tillbehör ska inhandlas, kläder ska sys, provas, ändras och sys igen. Jag älskar ju mitt jobb! Jag vill inte vara ledig! Men det var ju det där med familjen...
Kanske ett skrivet schema med sommarlovs-tid, jobb-tid, egen-tid och annan-tid på kylskåpet. Ja så får det nog bli. Annars står dom stackars barnen där ledsna, uttråkade och pockar på uppmärksamhet medans jag irriterat försöker svänga ihop något snitsigt på klippbordet och snäser åt dom att "när jag var liten fick jag minsann roa mig själv"
Ska redan i kväll börja skissa på det där schemat! Barn ska ha sommarlov och jag vill att mina barn ska ha ROLIGA sommarlov. Det hade jag. Jag minns dom som igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar