Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

23 juni 2010

Hösttyger

23 juni, varmt, strålande sol och jag har precis kommit hem med Kuckiluras hösttyger. Egentligen ligger jag ett drygt år efter med mina kollektioner (jag borde vara klar med höst 2011 vid det här laget) men det skulle inte funka på något annat sätt. Inte just nu. Ska först utöka min kundkrets ännu mer och sticka ut tentakler år Asien-hållet för att hitta lämpliga sömmerskor, leta reda på lämpliga leverantörer, få dagisplats till lilla M, hälsa på bankens utlåningsavdelning, boka plats på viktiga mässor och skapa ett kontaktnät med barnklädesbutiker. SEN kan jag börja planera mina kollektioner på ett annat sätt.
Nu är det höst 2010 som gäller för Kuckilura och så länge jag är klar innan augusti får jag vara nöjd!

Design-ideérna är klara och nu har jag alltså varit på inköpsresa (läs tur-och-retur Kinna).

Det blir favoriter i ny tappning; tunikor, puffbyxor och klänningar. Plagg jag älskar och som även verkar ha fallit mina kunder i smaken.

Lila, grönt, apelsin, prickar och lite guld. Låter det spännande? Jag ger er ett första smakprov på några av tygerna och skriv gärna kommentarer om vad ni tycker!

/ KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar