Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

20 oktober 2012

Skistar Sälen kan ta sig i dalen!

Jag är nog en ganske mesig person. Muttrar mina åsikter tyst för mig själv eftersom jag i själva verkat är mycket konflikträdd. Det blir ju lätt att man känner sig lite överkörd när man är på det viset men ibland, IBLAND, blir jag faktiskt så himla arg att till och med jag säger ifrån. Typiskt då att det är största elefanten i ljungeln jag väljer att stånga huvudet emot...
Det här gjorde mig i alla fall riktigt, riktigt arg.

Igår försökte jag boka ett 3-dygns visningserbjudande hos Skistar.com online. Det skulle kosta 999:-. När jag kommer till kassan står det att det kostar 1999:-. Jag kontaktar en person via chatten och efter några vändor fram och tillbaka får jag bekräftat att det står fel på sidan och att jag är välkommen att ringa till kundtjänst och boka för 999:-. Eftersom jag inte hann ringa innan de stängde igår så gick jag in på Skistar.com idag för att kolla om de hade ändrat till rätt pris och om det var möjligt att boka online istället för att ringa. Datumet jag ville boka var nu borttaget helt och hållet. Ringde då kundtjänst och berättade som det var. Fick till svar att det datumet nu var fullbokat! Efter klockan 17 i går måste någon annan ha gått in på Skistar.com, försökt boka 15-18/12, observerat det felaktiga priset, hört av sig till Skistar, fått rätt uppgifter och sen bokat den ENDA platsen de hade (hade det funnits fler platser hade fler hört av sig angående det felaktiga priset och då hade Skistar givetvis ändrat detta, eller hur?). Känns detta troligt? Det känns i alla fall inte rättvist! I meddelandet jag fick på chatten igår står det klart och tydligt:

Hej igen, jag ber om ursäkt. Det är ett tryckfel på vår hemsidan, priset är även dessa datum 999:- om du vill boka, slå en signal till vår kundtjänst på telefon.

Skistar tjänar många, många miljoner på oss skidåkande familjer varje år. Borde de inte kunna stå för vad de erbjuder då? Fanns det verkligen ingen enda möjlighet att fixa så vi kunde få boka ett 3-dygns visningserbjudande den 15-18/12?
Till på köpet hade jag hunnit berätta för min sönderstressade man om min lilla överraskning och givetvis blev han jätteglad och tyckte det skulle bli sååååå skönt att få komma bort några dagar och bara njuta av fjälluft och familj. Det blev inget med det!

Känner mig som Häxan Surtant (och visst finns det en yttepytte liten chans att det faktiskt var någon som hann boka "min" plats i går eftermiddag) men FY vad dåligt av ett så stort företag att inte kunna hjälpa mig som kund eller ens få mig att känna att jag betydde ett enda dugg för dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar