Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

21 september 2012

Panduros rea-katalog


Panduros rea-katalog är lite som en drog för mig. Den dimper ner i brevlådan, och jag vet med all säkerhet att jag absolut inte behöver något mer pyssel just nu, ändå sitter jag där vid datorn en stund senare, i full färd med att beställa klistermärken, hobbyfärg, brads och hundra andra grejer. Jag förstår inte vad det är som lockar så med att äga alla dessa pysselprylar.
Den här gången skärpte jag i alla fall till mig ordentligt och tog bort allt som jag inte kommer att ha nytta av i företaget, fast sen la jag till några saker som jag ska pyssla med barnen och då fick jag ta bort några saker från det jag hade tänkt köpa till företaget och så höll jag på en lååååååång stund innan jag äntligen kunde trycka på "gå till kassa-knappen". Fraktfritt minsann. Det har jag aldrig lyckats med förut.
Det dåliga samvetet över att ha spenderat pengar jag inte har, dövas något av den pirriga glädjen över att snart få en stor, härlig, pyssel-låda på Posten.
Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar