Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

31 januari 2012

Sköldisar som värmer

Lovade ju bilder på de färdiga bovetevärmarna i form av sköldpaddor. Här kommer det!

Kroppen är sydd i velour, benen och huvudet är stoppade med fyllnadsvadd och på magen finns en kardborreöppning där man kan stoppa in en uppvärmd (eller nerkyld) bovetekudde. Jag har valt att använda Bovete för att det är en ört och således inte innehåller något gluten. Fick lära mig för något år sedan att det finns personer som är så känsliga för gluten att de inte ens kan använda en vetevärmare.

Mina tjejer blev väldigt förtjusta i de små sköldisarna så jag hoppas de går hem hos andras barn också.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vilka söta! Kul idé att göra dem som gosiga djur.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var en av mina döttrar som gav mig idén att förena "nytta med nöje". Hon gillar att ha en värmekudde hos sig i sängen och vad passar då bättre än att den ser ut som ett vanligt gosedjur :-)

    SvaraRadera