Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

17 maj 2011

Sy till mig själv

Har bestämt mig för att försöka skilja lite på arbetssömnad och nöjessömnad. Insåg att jag ju aldrig syr något till mig själv och ändå längtar jag så enormt efter att få uppdatera min trista vintertrötta garderob. Ritade alltså ett mönster på en rätt avancerad tunika i går kväll och idag har jag sytt första sömmarna. Har för första gången återanvänt tyg från ett påslakan och det lär jag göra fler gånger. Mjukt och skönt efter många tvättar, rejäl bredd och billigt dessutom. Kanske jag börjar sy i återanvända material till kunder också så småningom. Tror folk blir mer och mer medvetna om recycling-trenden och uppskattar att kunna dra sitt strå till stacken. Bild på min tunika kommer så fort den är klar!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar