Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

20 maj 2011

Lite blandat

Pressade mig själv hårt och lyckades bli klar med min tunika. Det blev en klänning till slut och det tog ca 8 timmar allt som allt att bli klar. Hade glömt (förträngt) hur mycket arbete det kan vara att sy lite mer avancerade damplagg. Sen kan det ju bero på att jag hela tiden jobbar fram lösningar och prövar nya idéer tills jag är nöjd. Tog flera foton på den som jag tänkte lägga upp men lyckades glömma kameran hemma hos min syster. Typiskt. Tog en bild med mobilen (ni vet en sån där fin i spegeln med en mobil mitt i ansiktet, hahaha) som jag kanske kan lyckas ladda ner. Annars får det bli i morgon. Händer allt som oftast att jag får roliga specialbeställningar på klänningar till små flickor i varierande storlek. Det är alltid lika spännande att se resultatet. Av den lila vårklänningen blev det hux flux en blå-vit sommarklänning. Allt efter önskemål från en kund som tyckte om modellen på vårklänningen men ville ha den i andra färger. En kombination jag inte alls hade tänkt på innan men det blev ju jättefint.

Lyckades få fast tygmärke med motiv ur Cars och en bokstavsapplikation på min systersons morgonrock också. En ganska vanlig, mörkblå morgonrock blev helt klart både tuffare och dessutom helt unik med hjälp av lite tyg och tråd. Ett relativt enkelt sätt att fixa till barnens kläder om de känns trista eller har fått hål / fläckar som inte går bort.

I morgon är det Göteborgsvarvet som gäller för hela familjen. Å nej, jag ska inte springa, jag ska heja på!

Kram och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar