Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

17 december 2010

Utklädningskläder

Har fått en beställning på en sjuksköterskeuniform som en liten tjej ska få i julklapp. Tänk, det hade jag när jag var liten. Undrar så var den tog vägen? Kanske lekte jag så mycket att jag slet ut den...
Först ville jag föreslå en doktorsrock istället för man måste faktiskt inte vara sköterska bara för att man är tjej ;-) men hur roligt är det att klä ut sig i en vit rock? Ganska tråkigt om man jämför med sköterske-klänning, förkläde och hätta. Hittade en bild som ganska exakt motsvarar hur jag minns mina egna utklädningskläder och har redan ritat mönster och börjat klippa tyg (Det får bli röda kors och så ett löst förkläde dock). Jättekul att få göra specialbeställning som omväxling!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar