Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

26 augusti 2010

Pojkskjorta

Skriver väldigt lite om vad jag syr just nu. Mest för att jag är i ett tänka-skissa-och-fundera-stadie. Febrilt arbete pågår alltså :-)
Idag har jag i alla fall börjat med provmodellen för pojkskjortan. Jag får härlig hjälp av lilla M som kliver omkring med sina små svettiga fötter och trasslar ihop alla mönsterdelar som ligger utspridda på golvet.

Tanken är att det ska vara en infällning fram med knapprad, murarkrage och snedremsa i ärmslutet. En vanlig skjorta med Kuckilura-tvist. Har lite kvar att klippa, sen ska jag sy och förhoppningsvis kommer en liten modell hit för att prova i morgon. Det är ju först på en levande liten kille jag kan se om halsöppningen är vid nog, ärmhålen bekväma och längden ok. Har gjort en liten skiss så länge så kommer bild på den färdiga skjortan så småning om.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar