Välkommen till Kuckiluras blogg

Kuckilura är mitt lilla företag som säljer egendesignade och handgjorda bokstavskuddar.

Man kan också boka ansiktsmålning och pysselaktiviteter med mig till t.ex. barnkalas, möhippa, kompisträff eller företagsevent.

Här på bloggen skriver jag om mitt företag, om mig själv och lite om min familj; min man, våra 3 döttrar, våra förehavanden och om livet som det är, just nu.

Titta gärna på Kuckiluras hemsida eller kontakta mig på shopinfo@kuckilura.se om ni undrar något, vill köpa något eller boka något.

Väl mött!
Tina

18 augusti 2010

Att bygga en webshop

Det finns olika sätt att göra saker på. Ett sätt är att handlöst kasta sig ut i det okända och hoppas på det bästa. Det brukar vara så jag går till väga. Jag tänker glatt "hur svårt kan det vara" och så hoppar jag med förbundna ögon. just nu handlar det om att bygga en webshop. Hur svårt kan det vara...
Svaret på den frågan är: precis så svårt som man vill att det ska vara. I mitt fall - SKITSVÅRT (ursäkta franskan). Eller, svårt och svårt. Jag fattar ju själva grejen men det tar sån TID. Det är layout som ska väljas och justeras, texter som ska skrivas, bilder som ska friläggas, artikellistor som ska fyllas i, betalningsalternativ ska godkännas och avtal ska undertecknas. Dygnets timmar räcker inte till! Jag vill lansera på fredag. Vi får väl se hur det blir, om jag överlever...
KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar